.:8 tahun:.

~Bismillah~

8 tahun? Hihi..tak tau nak letak tajuk apa..

=). Minggu ni sibuk nak crita tentang hari kelahiran sahaja. Kali ni aku nak ucapkan Selamat Hari Jadi buat anak buah sulung, Muhd Wafiy Sufi yang telah menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke-8 tahun pada hari ni (8 Disember 2012). 

Ucapan dari kejauhan sebab anty jidang xdapat balik, temankan pakcik kat sini jaga pelajar STPM kat asrama. =p. Insya-allah ada masa nanti anty balik Tuaran kita jumpa ya.

Alhamdulillah tadi sempat juga kak Jiah MMS gambar, terubat sikit rindu di hati anty ni. Anak2 buahku ni bolehlah dikatakan sangat rapat dengan aku, baik Wafiy, Khadijah ataupun Caca.

Ingat lagi Wafiy ni, bila aku balik Johor belajar dulu, dia selalu ikut pergi airport, bila aku masuk ja kat balai belepas, nampak muka dia akan berubah. Pastu konfem aku dapat msg dari akak..."dik...wafiy nangis cari ko dik..." Masa tu juga air mata ni pasti akan mengalir. Allah sedih sangat masa tu dengan homesick yang memang tak berkurangan sejak mula masuk asrama masa tingakatan 4 dulu, huhu.

Macam tu juga dengan Khadijah ni, dah dia memang berjiwa sentimental sikit, masa tunggu posting dulu dok bekepit ja kat umah, jadi bila aku dapat tawaran Interim ada sekali tu dia ikut mama dan bapa hantar  aku pergi Kudat, bila dorang balik, kak Jiah kol..dengar2 Khadijah dah menangis..huhu.. 

Bila difikirkan semula terasa cepat sangat masa berlalu.. Ya Allah perancanganMu tiada siapa yang dapat menduga.. Tapi perancanganMu adalah yang terbaik bagi setiap hambaMu didunia yang sementara ini, seperti janjiMu dalam surah al-Imran ayat 54: Wamakaru wamakarallah wallahukhairulmakirin yang bermaksud "Mereka merancang, Allah juga merancang dan sesungguhnya Allah sebaik2 perancang".

Sebelum aku nak berundur diri dan tidur, aku nak titipkan sesuatu buat Wafi Sufi..


Wafiy dan Khadijah bersama kek Doraemon =)


Ucapan anty dan pak cik buat Wafiy:

Selamat menyambut Hari Jadi yang ke-8 tahun..
Belajar rajin2 ya sayang..
Jangan malas pergi sekolah..
Rajin2 pergi sekolah harian dan sekolah agama ya tahun depan.
Rajin2 tolong mamy dan daddy dirumah ya..
Jangan suka buli2 Khadijah dan caca dan anty Jiah tau, hihi..
Jangan kuat marah, hihi..
Anty sayang semuanya..=)


p/s: Hadiah tunggu anty balik Tuaran ya sayang. =]

Comments

Popular posts from this blog

Ayat Seribu Dinar

Andai 'dia' pergi...

Diari SLE: Aku dan SLE