Aktiviti Cuti Sekolah: Pulau Labuan

Alhamdulillah semoga terus diberi nikmat kesihatan kepada kita semua.

Cuti kali ni  banyak aktiviti yang mahu dibuat. Harap2 semuanya dipermudahkan oleh Allah.

Pulau Labuan…tempat aku belajar matrikulasi dulu. Kalau dari sabah ada 3 cara untuk sampai ke Pulau Labuan. Pertama guna kapal terbang dari Kota Kinabalu, kedua gua feri dari Kota Kinabalu dan ketiga dari Menumbok (Guna Feri kenderaan atau speedboat).

Jadi perginya ke Labuan kali ni adalah untuk pertunangan adik ipar yang kedua. Kami guna laluan Menumbok sebab senang untuk bawa kereta sendiri apabila sampai Labuan nanti.

Hujung ke hujung. Kudat-Kota Kinabalu-Menumbok-Labuan

Pada 9/12/2016 kami balik ke Kudat dulu. Esoknya baru konvoi bergerak ke Menumbok. Pukul 3 pagi mcam tu bangun dan siapkan apa yang patut. Pukul 4 pagi bergerak sebanyak 6 buah kereta berkonvoi. Masa ni Ainur x bangun lagi, jadi angkat ja dengan keadaan x mandi lagi, dalam perjalanan baru ganti baju. =p.  Alhmdulillah semuanya dipermudahkan walaupun kereta suami dan sebuah lagi kereta tersasar sedikit dari geng konvoi, tapi syukur sempat juga berjumpa di petronas Kimanis.

Terminal Feri Menumbok.

Pukul 11.30 sudah sampai ke Terminal Feri Menumbok. Kami sampai awal, tiket feri pada pukul 2.30 petang. Sampai sana makan bekalan yang telah disediakan, ada yang lain makan di restoran di kawasan terminal. Bila lama sangat menunggu, masa ni Ainur mula buat karenah sebab keadaan panas. Jadi, duduk dalam kereta sahaja sementara menunggu feri sampai.

Pemandangan masa feri mahu sampai Labuan

Dua kereta ikut dalam feri sementara kereta yang lain tinggal di Menumbok sebab bila sampai Labuan ada kereta adik ipar dan sebuah van untuk keluarga yang lain bergerak.

Sampai Labuan dalam pukul 4 lebih macam tu. Terus chek in hotel. Malamnya pusing2 Labuan kejap lepas tu pergi Ujana Kewangan cari coklat @ Skymart =). Lepas tu pergi foodcourt untuk tapau makanan ja sebab x larat sudah.

X banyak aktiviti yang dibuat sebab esoknyalepas majlis bertunang keluarga kecil kami bergegas balik sudah manakala keluarga yang lain balik lusa.

Esoknya Ainur ada temujanji dengan doktor pakar memandangkan Ainur lahir pramatang. Alhamdulillah, semuanya ok. Perkembangan Ainur pun normal.

Inshaallah ada rezeki tahun depan kita jumpa lagi Labuan.=).

Popular posts from this blog