~Ramadhan dan ulangtahun~

Bismillah…
Alhamdulilah..
Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam…
Pada tahun ini aku sempat berpuasa bersama keluarga tersayang.
Marhaban ya ramadhan.
Semoga perjalanan ramadhan kali ini dipermudahkan…

marhaban ya ramadhan

Bila ingat kembali tahun lepas, aku berjuang di hospital sebab keadaan kesihatan yang betul2 tidak baik.. Pada waktu puasa lepas, suami yang banyak menghabiskan masa menjaga aku dihospital terutama ketika cuti sekolah… sahur dan berbuka semuanya di hospital.. Ingat lagi, suami akan turun awal ke kantin hospital untuk tapau makanan. Macam tu juga dengan berbuka…bila keadaan aku mulai beransur baik, kadang2 aku akan ikut turun ke bawah untuk cari makanan… Tapi terpaksa memakai topeng muka memandangkan masa tu rash naik di muka… Malu…
Harapanku, semoga ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun2 sebelumnya…

Dan….Alhamdulillah ramadhan hari pertama kali ni juga jatuh dengan ulang tahun perkahwinan kami yang ke lima tahun. 27 Mei 2012-27 Mei 2017.

Alhamdulillah...5 tahun sudah.

Tiada kata2 yang mampu diucapkan selain memanjatkan kesyukuran kepada Ilahi di atas peluang dan rahmat yang dilimpahkan ke atas rumah tangga kami… Syukur alhamdulillah…

Banyak suka dan duka yang telah ditempuhi sepanjang lima tahun melayari alam rumah tangga… Bergaduh2 manja ada, tapi tidak pernah lama, tidak pernah lebih sehari… Perkara normal bagi suami isteri, sedangkan lidah lagi tergigit, ini pula suami isteri. Cuma, kami gaduh xlama, pasti ada yang akan mengalah dan memujuk, baik aku mahupun suami… Melafazkan perkataan maaf adalah ubat yang terbaik dalam sesuatu perhubungan... Disamping perbincangan dari hati ke hati... Insha-allah kita kan lebih memahami pasangan kita...

Aku dan suami bahagia dengan cara kami… Walaupun mungkin tidak seperti pasangan yang lain kerana banyak masa dihabiskan di hospital, dengan temujanji tetapi itu adalah percaturan Allah… berdating dengan cara begini kerana Allah… Jika dikenang…jika direnung kembali… Sujud syukur kami suami isteri kerana masih diberikan peluang untuk menikmati kehidupan sebagai suami isteri hingga ke hari ini… Syukur ya allah kerana Engkau mengurniakan kami puteri solehah yang menjadi penghibur hati  kami sekeluarga…

Suamiku…
Terima kasih untuk segalanya..
Semoga Allah sentiasa memberi kerahmatan dalam rumah tangga kita sebagai suami isteri…
Semoga rumah tangga yang dibina sentiasa diberkati…
Semoga kita sekeluarga hidup dalam keluarga sakinah, mawaddah warahmah.
Sayang abg dan anak2 kita…

Meet abang again in jannah... Aamiin.

Comments

Popular posts from this blog

Ayat Seribu Dinar

Andai 'dia' pergi...

Diari SLE: Aku dan SLE