Salah R3fill

Bismillah..

Baru hari dapat update diari ni...
Ni pun curi2 isi memandangkan aku betul2 busy dengan kerja2 di sekolah.
Fail PdP, fail guru baharu, fail PBS, fail guru kelas.
Macam-macam ada.. =]

Hmm...Nak dijadikan cerita, hari ni aku mengajar 3 kelas, kelas yang terakhir adalah Pendidikan Islam. Masuk 3.45 hingga 4.55. Pada awal PdP, semuanya berjalan seperti yang dirancang, tapi yang x bestnya semua marker pen dah nyawa2 ikan. Memandangkan ni kelas belakang, jadi aku kena tulis nota juga sebelum membuat penerangan.

Masa tengah tulis nota, ink betul2 x boleh jalan dah, aku pergi tengo kot2 kalo ada refill lagi, ya ada..jadi dengan senang hatinya aku ambil ink refill yang ada dalam bekas pensil, dengan yakin aku gunting dan aku tuang masuk ke dalam marker. =)

Yaa..bila aku cuba menulis selepas merefill (bahasa rojak), tulisan semakin jelas, jadi budak2 kat belakang pun boleh nampak. Bila dah siap buat nota, aku terang dan bagi contoh, lepas tu padam. Semuanya ok ja, tulis, padam, tulis dan padam. 30 minit sebelum masa berakhir, aku nak tulis soalan kuiz kat depan, tapi..................bila aku nak padam, x dapat.. Ya Allah... Kenapa pula ni..

Bila aku chek kat tong sampah.. Allah...aku terisi yang permanent..

Aku berusaha juga, aku padam2, tapi x dapat, aku try guna air pula, tapi masih x dapat hilang juga.. Aku dah kalut cikit, dengan buat muka yang x bersalah, aku sempat gurau dengan anak murid yang 'cikgu' buat magic sedangkan hati aku dah kaco memandangkan pasni ada pula guru lain yang akan masuk..

Cuai...Terisi yang permanent pula =]


Aku dengan muka yang tenang (depan anak murid ja), suruh beberapa orang pelajar ambil marker untuk menolong aku mengikut semula tulisan yang ada di papan putih, tulis dan padam. Tapi x berapa bersih juga sebab ink marker aku semua x boleh guna, ibarat mati segan hidup x mahu, huhu.. Beberapa anak murid tolong 'ustazah' mereka yang kesusahan ni. Hasilnya xdalah bersih sangat tapi sekurang-kuranya cikgu yang masuk lepas ni masih boleh menggunakan papan putih untuk menulis nota.. ~lalalala~

Pengajaran buat diri ni, jangan cuai dalam membuat kerja. Pastikan terlebih dahulu sebelum merefill. Huuu.. Masa balik nanti nak bawa suami pergi beli marker...hoho

Comments

  1. ki3....cikgu nie...sye refil terlebih sampi tumph pulak hee

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ayat Seribu Dinar

Andai 'dia' pergi...

Diari SLE: Aku dan SLE